Ollie Edwards

Till min vän Kitty


Ollie Edwards föddes -82 i London. Han började att jobba som modell under 2007. Ollie hade tänkt att bli motorcross-proffs och planen ändrades inte av hans nya modellyrke. Men efter en tid med många olika jobb så började Ollie långsamt att satsa helt på modellandet. Ollie har jobbat för märken så som Benetton och Armani men är framför allt känd för att ha varit Ralph Laurent's ansikte. Han ligger på plats 13 på Models.com's Top 50 Male Models. Och det som är så attraherande med Ollie sägs vara hans perfekta hud. Det få vet om Ollie är att han har ett stort ärr tvärs över magen. Det fick han när han var fyra år och ramlade och skar upp magen på en vass sten. Men den storyn är ju lite fjantig, så Ollie säger hellre att han blivit hajbiten eller något sådant coolt! Så det kan gå va? Men tack vara dagens bildredigeringsprogram så ser man sällan ärret. Med ärr eller utan, det spelar ingen roll, Ollie är helt klart en av mina favoritmodeller!  





Ollie för Ralph Laurent



Här ser man Ollies ärr väldigt väl


 


Första bilden jag såg på Ollie,
det var här som mitt modellintresse började.







För Benetton sommarkatalogen 2009

Längd: 188cm
Hårfärg: brun
Ögonfärg: blå
Modersagentur: FM Agency


Kommentarer
Postat av: Kitty

Tack Lisa!! Du är så duktig, kommer aldrig att glömma den dagen i Italien vi hittade honom!

2010-10-01 @ 10:31:22
URL: http://malina-bymalinandren.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Haha! Inte jag heller, därför var jag TVUNGEN att lägga upp alla bilder från Benetton!! :D

2010-10-01 @ 11:32:32
URL: http://lisaberti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0